Som det er blitt vanlig skal vi kjøre i gang en Release Party for Ubuntu, som Community og OS
Denne gangen håper jeg at flere er med å planlegger dette slik at vi får den beste festen hittil (det er jo alltid målet, hva?) og ikke minst at vi får fester flere steder enn kun i Oslo.
Så...
Forslaget mitt er da at Oslo festen inneholder det vanlige (Pizza+Cola, Foosball, Installasjonhjelp, Foredrag?) og at folk rundt omkring i landet rekker opp hånden og melder sin interesse for å lage en fest.
Husk at det MÅ ikke være et stort arrangement. Det viktigste er å ha en unnskyldning til å samles og bli kjent med den nyeste utgaven av Ubuntu, prate litt om hva dette innebærer for neste release (husk at det er en LTS) og ikke minst kanskje finne måter å bidra til ubuntu på.
Om dagen er det mye snakk om å planlegge en Ubuntu Global Jam som kan ta seg av ting som Bugs, Dokumentasjon, Pakketering, Testing eller Oversettelse av Ubuntu. kanskje vi kan få til dette i forkant av festen så har vi mer å snakke om?
Med dette begynner planlegging av festen for denne gangen. Det er flere selskap som er interessert å være med og mange entusiaster som har allerede begynt å spørre og melde seg.
Om du vil vite om ting som Ubuntu lanseringsfesten, Global Jam planlegging og andre aktiviteter relatert til ubuntu Norge meld deg gjerne på vår epost-liste på https://lists.ubuntu.com/mailman/listinfo/ubuntu-no
Om du vil bidra svar gjerne på tråden her eller via epost på vår epost-liste.
Håper å få til en kjempe bra lansering av Ubuntu i Norge.
PS: Ubuntu Nordic planlegger å samkjøre noen aktiviteter utover høsten (FSCONS) og forhåpentligvis ha en aktivitet rundt lansering på Nordisk nivå (gerilja-.marketing
). Send meg en epost om du vil vite mer om dette: huayra@ubuntu.com